Radiohead - 2 + 2 = 5 (The Lukewarm) 和訳

We're on
That's a nice way to start, Jonny

準備完了
良いスタートだな、ジョニー


Are you such a dreamer
To put the world to rights?
I'll stay home forever
Where two and two always makes a five

世界に光をもたらそうなんて
随分夢見がちなんだな
俺は永遠に我が家に留まる
2+2が常に5になる場所に


I'll lay down the tracks
Sandbag and hide
January has April showers
And two and two always makes a five

俺は轍を残し土嚢を横たえ
身を隠すつもりだ
一月に四月のにわか雨が降り
そして2+2は常に5になる


It's the devil's way now
There is no way out
You can scream and you can shout
It is too late now
Because

これは悪魔の道で
出口は無い
叫んだり喚いたりすることはできるが
もう遅い
なぜなら


You have not been
Paying attention
Paying attention
Paying attention
Paying attention
You have not been
Paying attention
Paying attention
Paying attention
Paying attention
You have not been
Paying attention
Paying attention
Paying attention
Paying attention
You have not been
Paying attention
Paying attention
Paying attention
Paying attention

お前は払ってこなかった
注意を
注意を
注意を
注意を
お前は払ってこなかった
注意を
注意を
注意を
注意を
お前は払ってこなかった
注意を
注意を
注意を
注意を
お前は払ってこなかった
注意を
注意を
注意を
注意を


I try to sing along
But I get it all wrong
'Cause I'm not, 'cause I'm not
I swat 'em like flies
But like flies, the buggers keep coming back
Not, but I'm not
All hail to the thief
All hail to the thief
But I'm not, but I'm not
But I'm not, but I'm not
Don't question my authority or put me in a box
'Cause I'm not, cause I'm not
Oh, go and tell the king
That the sky is falling in
But it's not, but it's not, but it's not
Maybe not, maybe not

皆と一緒に歌おうとする
しかし尽く間違える
俺は間違ってない、間違ってないから
俺は彼らを蠅のように叩く
でも蠅と違って、奴らは今こうしている時にも戻ってくる
違う、俺は違う
泥棒万歳
泥棒万歳
でも俺は違う、でも俺は違う
でも俺は違う、でも俺は違う
俺の権威に疑問を持つな、俺を箱に入れるな
俺は違うから、俺は違うから
ああ、行って王に教えてやれ
空が落ちかかっていると
でもそんなことない、そんなことない、そんなことない
多分そんなことない、多分そんなことない


genius.com

www.youtube.com