Gorillaz - Hong Kong 和訳

Lord hear me now
Junk boats and English boys
Crashing out in super marts
Electric fences and guns

さあ聞いてくださいませ
ジャンク船とイングランドの男たちが
華やかな街々や
電気柵や銃の間で衝突しました


You swallow me
I'm a pill on your tongue
Here on the nineteenth floor
The neon lights make me calm

あなたは私を飲み込むのです
私はあなたの舌に乗せられた錠剤
この19階では
ネオンの明かりが私を落ち着かせてくれます


And late in a star's life
It begins to explode
And all the people in a dream
Wait for the machine
To pick the shit up, leave it clean

星の生涯の終わりには
爆発が始まります
そして夢の中にいる誰しもが
機械が嫌なものを拾い上げて
綺麗にしてくれるのを待っています


Kid, hang over here
What you learning in school?
Is the rise of an Eastern sun
Gonna be good for everyone?

坊や、こっちにおいでなさい
学校で何を教わっているのですか?
東から昇る太陽は
全ての人にとって良いものになるでしょうか?


The radio station disappears
Music turning to thin air
The DJ was the last to leave
She had well conditioned hair
Was beautiful, but nothing really was there

ラジオ局は姿を消し
音楽は薄い空気に変わり
DJはプレイを終えて去ってしまいました
彼女の髪は艶やかで、それはそれは綺麗でしたが
そこには本当のことなんて、何一つ無かったのです


genius.com

www.youtube.com