Radiohead - Paranoid Android 和訳

Please, could you stop the noise?
I'm trying to get some rest
From all the unborn chicken voices
In my head

俺の脳にノイズを流すのをやめていただけませんか?
この生まれ損ないのヒヨコどもの鳴き声から逃れたいのです


What’s that?
(I may be paranoid, but not an android)
What's that?
(I may be paranoid, but not an android)

なんだ、あれ?
(私は偏執病かもしれないが、アンドロイドではない)
なんだ、あれ?
(私は偏執病かもしれないが、アンドロイドではない)


When I am king
You will be first against the wall
With your opinion
Which is of no consequence at all

俺が王だったらお前なんか真っ先に銃殺刑ですよ
そのクソくだらない持論もろともね


What's that?
(I may be paranoid, but not an android)
What's that?
(I may be paranoid, but not an android)

なんだ、あれ?
(私は偏執病かもしれないが、アンドロイドではない)
なんだ、あれ?
(私は偏執病かもしれないが、アンドロイドではない)


Ambition makes you look pretty ugly
Kicking, squealing Gucci little piggy
You don't remember, you don't remember
Why don't you remember my name?
Off with his head, man, off with his head, man
Why don't you remember my name?
I guess he does

分不相応な望みを抱くから醜く見えるんですよ
地団駄踏んでキーキー喚くグッチを身に纏った豚がよ
お前、よくも俺を忘れやがって、お前、よくも俺を忘れやがって
どうして俺の名前覚えてないんですか?
おい、あの男の首を切り落とせ、おい、あの男の首を切り落とせ
どうして俺の名前覚えてないんですか?
あいつはきっと、やる


Rain down, rain down
Come on rain down on me
From a great height
From a great height, height
Rain down, rain down
Come on, rain down on me
From a great height
From a great height, height
That's it, sir, you're leaving (Rain down)
The crackle of pigskin (Rain down)
The dust and the screaming (Come on, rain down)
The yuppies networking (On me)
The panic, the vomit (From a great height)
The panic, the vomit (From a great height)
God loves his children
God loves his children, yeah

雨よ降れ、雨よ降れ
私に降り注いでくれ
天の彼方から
天の彼方から
雨よ降れ、雨よ降れ
私に降り注いでくれ
天の彼方から
天の彼方から
今がその時なのですね、あなた様が去って行かれる(雨よ降れ)
豚の皮がひび割れる音(雨よ降れ)
埃に、悲鳴(降り注いでくれ)
連絡し合う若いエリートども(私に)
混乱に、嘔吐(天の彼方から)
混乱に、嘔吐(天の彼方から)
神が愛するのはその子らだ
神が愛するのはその子らだ、ああ


genius.com

www.youtube.com